Hvað gerist ef bókunarbeiðnin mín rennur út eða er hafnað?
If your reservation request is declined by the host or expires (hosts have 24 hours to respond), no charge is made for the reservation and you’re free to book another place to stay. Find out more about checking the status of your reservation.
If your reservation request is declined and the listing for the stay shows that it's still available, the host’s calendar may not be up-to-date or they may want reservations of a different length or time.
Temporary authorizations
Your payment method may be temporarily authorized for a charge when you request a reservation, but this authorization is voided and released back to the payment method if your request is declined or expires. We complete a charge only when a reservation request is confirmed.
Tip: We recommend either finding a stay you can book instantly by using the Instant Book search filter, or messaging more than one host to ask about their availability before submitting a reservation request.
Greinar um tengt efni
- Gestur
Greiðslur og hafnaðar ferðabeiðnir
Ef gestgjafinn samþykkir ekki ferðabeiðni eða ef hún rennur út án þess að henni sé svarað er enginn kostnaður af bókuninni. - Gestgjafi
Útrunnin eða afturkölluð boð, tilboð og beiðnir
Þú getur samt beðið gestinn um að senda aðra bókunarbeiðni eftir að hún rennur út. Þú getur einnig gert sértilboð. - Gestur
Flýta fyrir niðurfellingu á heimildarbeiðni eða endurgreiðslu
Vinnslutími fyrir niðurfellingu á heimild og endurgreiðslu fer eftir greiðslumáta og því er ekki hægt að flýta fyrir ferlinu.